niedziela

Lista uczestników 2 Gdyńskiego Pleneru Projektowego:

1. Justyna Dąbek

2. Aleksandra Gajzler

3. Szymon Hanczar

4. Dagmara Iwańska

5. Sabina Kamińska

6. Maja Kolesińska

7. Michał Kozłowski

8. Łukasz Paszkowski

9. Krzysztofa Staniszewska

10. Paweł Świderski

11. Anna Świeczkowska

12. Łukasz Wacławek

oraz specjalna drużyna studencka ASP w Gdańsku :)

13. Sylwia Karwowska

14. Patrycja Kruk

Szanowni Plenerowicze!
Dziękujemy za Wasze zgłoszenia do udziału w Gdyńskim Plenerze i gratulujemy świetnego dorobku projektowego!
Mamy nadzieję, że również tym razem Plener będzie dla Was ciekawym przeżyciem zawodowym i towarzyskim. 
W każdym razie dołożymy starań aby tak było!
Idea tegorocznego pleneru – na styku wody i lądu – plażowy obiekt rekreacyjny, zachęca do pracy za pomocą eksperymentu. 
Dlatego Waszym głównym miejscem pracy będą nowo oddane pomieszczenia prototypowni w Pomorskim Parku 
Naukowo Technologicznym (Aleja Zwycięstwa 96/98) w Gdyni. Tam będziecie mogli realizować prototypy Waszych obiektów plażowych, po to by później przetestować ich działanie na gdyńskiej plaży.
Będziemy mieli do dyspozycji transport, tak by można przewieźć z modelarni na plażę obiekty i po testach odwieźć je z powrotem 
do prototypowni. Do dyspozycji będziemy mieli też w pobliżu plaży kontener służący jako magazyn do przechowywania materiałów, ewentualnie przejściowych modeli.

W tym roku zakwaterowani będziecie niemal na samej plaży, w Studenckim Domu Marynarza nr 2 w Gdyni (ul. Sędzickiego 19). 
Podobno okna są z widokiem na morze;)

Kilka słów na temat realizacji, szanowni projektanci macie oczywiście pełną swobodę, jeśli chodzi o koncepcje, nie chcielibyśmy 
ich zbyt ograniczać; przedstawimy jednak kilka sugestii dotyczących tematu. Proponujemy byście pomyśleli o zaprojektowaniu obiektów, przedmiotów, które będą urozmaicały pobyt na plaży, oprócz klasycznego opalania czy pluskania się, będą dostarczały nowych wrażeń albo łączyły te klasyczne „na styku”.
Znacie uczucie jakie daje odpoczynek przy boi, po przepłynięciu sporego dystansu? A może jednoosobowa wysepka na której można opalać się? Może wygodne siedzisko, na którym przeczytacie gazetę dryfując po płytkiej wodzie? Walka z falami, to też niezła frajda, warto pomyśleć o wykorzystaniu ich ruchu i rytmu. Przypomnijcie sobie Wasze dziecięce akcesoria do zabawy w wodzie (koła, rękawki, materace, delfinki, krokodyle, czy co tam jeszcze;) i radość, jaką dawały i zaproponujcie własną autorską wersję „gadżetu” służącego zabawie, przyjemności, odprężeniu.
Jednocześnie pomyślcie o tym co Wam przeszkadza w wypoczynku na plaży i może znajdziecie rozwiązanie tych problemów?
Jak zwykle weźcie pod uwagę czas i możliwości, ten pierwszy jest jasno określony, co do tych drugich..Temat o którym mówimy, 
nie nadaje się do wirtualnego projektowania. Tu będzie musieli coś sprawdzić, wymodelować, szybko pozmieniać, poprawić. 
Jednym słowem liczymy, że będzie eksperymentowali z materiałami.
Jedną z możliwości będzie praca z lekkim "pływającym" betonem. Podczas pleneru odbędą się warsztaty na których zapoznacie się technologią betonu i będziecie mogli stworzyć swoje prototypy przy użyciu tego materiału. Już teraz pomyślcie jak go wykorzystać, 
jak zaprojektować formy do odlewów, czy może zastosować beton jako materiał utrwalający, stosowany na powierzchni innych lekkich materiałów (styropian, styrodur, inne). Gdybyście myśleli o zbudowaniu form do odlewów (sprawdzają się przeróżne materiały, 
od laminowanych płyt meblowych po worki foliowe) to miejcie na uwadze, że beton nie powinien być w tym wypadku monolitem, raczej powinny być to formy o ściankach grubości kilku centymetrów, nie powinny to być też zbyt duże formy (ze względów logistycznych 
i wytrzymałościowych).
Więcej na ten temat dowiecie się pewnie już na miejscu.

Jednak, jest jeszcze kilka innych ciekawych materiałów, które unoszą się na wodzie;).
Zatem mamy nadzieję, że beton będzie tylko częścią zabawy projektowej.
W związku z tym mamy do Was prośbę o przygotowanie wstępnych konceptów z uwzględnieniem zamówienia na inne materiały.
Mamy sugestię, by obiekty, które powstaną były niedrogie w produkcji i utrzymaniu, odporne
na zniszczenia i ludzką głupotę a przy tym wykonane z materiałów powszechnie dostępnych.
Dla rozruszania wymienimy kilka materiałów, które z pewnością się sprawdzą:
wszelkiego rodzaju opakowania, typu butelki PET, pojemniki, kanistry, dętki wszelkich kalibrów, różnych grubości pianki, folie używane na wiele sposobów (np. wypełnianie, pompowanie), styropian, styrodur, pianki poliuretanowe, sklejka, piłeczki pingpongowe 
i mnóstwo innych..
Prosimy o wstępne zgłaszanie zapotrzebowania na materiały (najdalej do 3 lipca) tak byśmy mogli zorientować się
w dostępności ich na trójmiejskim rynku i zakupić je dla Was.

Na miejscu będziemy dysponowali prostymi narzędziami takimi jak wiertarki, wyrzynarki, szlifierki, piły jednak gdybyście mieli swoje ulubione narzędzia i chcieli je przywieźć, z pewnością nie będzie to nadmiarem.

Kilka słów na temat organizacji pracy. W zeszłym roku podczas pleneru pracowały 3 osobowe zespoły w których byli specjaliści z różnych dziedzin i to się sprawdziło, gdyż temat był rozległy i wielowątkowy. W tym roku nie ma takiej potrzeby, bo temat jest bardzo autorski 
i jedynym argumentem na pracę w zespole jest fizyczny wkład w wykonanie prototypów.
Jednak jesteśmy przekonani, że zespoły powinny być najwyżej dwuosobowe.
Każdy zespół może wykonać klika projektów, to już zależy od Waszej kreatywności;)

Podczas pleneru odbędą się Naszym zdaniem interesujące warsztaty fotografii produktowej.
Zaproponowaliśmy te warsztaty, bo z praktyki wiemy, że każdy projektant czy architekt spotyka się z problemem sfotografowania swoich dzieł, budując choćby portfolio. Profesjonalny fotografik zapozna Was z podstawowymi technikami oświetlenia, ustawienia parametrów, wreszcie ze sprzętem potrzebnym do takich zdjęć.
Mamy też prośbę o zabranie własnych aparatów fotograficznych, żebyście mogli aktywnie uczestniczyć w warsztatach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz